Specyfika współczesnego rynku pracy wymaga tego, by oferować zatrudnionym coś więcej niż podstawowa pensja. Owszem, sporą motywacją i bodźcem do identyfikacji z firmą są premie i cykliczne podwyżki (choćby związane z inflacją) czy inne bonusy, takie jak karnety do siłowni, dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne czy finansowanie wczasów pod gruszą. Ważne są też prezenty dla pracowników, otrzymywane nie tylko z okazji Bożego Narodzenia. Dobrym pomysłem są prezenty dla pracowników będące częścią premii kwartalnej.
Prezent dla pracownika w postaci praktycznego gadżetu firmowego
Wiele firm obdarowuje swoich pracowników czy kontrahentów biznesowych mniej lub bardziej praktycznymi gadżetami. W większości przypadków są to prezenty mające przypominać o firmie bądź marce. Stąd popularność kalendarzy, notesów, przenośnych pamięci USB, wiecznych piór, kubków, scyzoryków czy zegarków z logo firmy czy produktu. Owszem, to niezły trop, ale mający kilka wad. Po pierwsze często te przedmioty nie są później używane i lądują gdzieś w pudle z innymi drobiazgami lub nawet w koszu na śmieci. Trzeba też mieć na uwadze, że wiele osób nie jest usatysfakcjonowanych, kiedy otrzymuje suwenir przypominający o miejscu, gdzie pracują i gdzie spędzają dużą część swojego życia. Dlatego też gadżety reklamowe dawane własnym pracownikom to pomysł kontrowersyjny. Lepiej je wykorzystać jako część akcji promocyjnych na zewnątrz firmy.
Prezent jako kupon lub karnet
Popularność zyskują kupony na niecodzienne usługi. Premia kwartalna w postaci karnetu do teatru lub kina to cenna wskazówka. Ale są pomysły bardziej szalone, jak premia w postaci kilku godzin spędzonych za kierownicą prawdziwego samochodu terenowego, jazda na torze w sportowym Porsche czy możliwość skoku na bungee lub ze spadochronem. To interesujące propozycje, ale też najczęściej na takie atrakcje mogą liczyć pracownicy średniego i wyższego szczebla, zatrudnieni przez duże korporacje. Rzeczywistość mniejszych firm, także rodzinnych, wygląda inaczej. Skromniej i bez szaleństw.
1 Comment